W dniach 25-30.09.2023 r. przeprowadziliśmy konsultacje Planu Rozwoju Stowarzyszenia M-LAB za pomocą ankiety Formularza Google
W konsultacjach wzięło udział 2002 osoby, w tym 30% osób w wieku 13-15 lat, 34% w wieku 16-19 lat, 25% powyżej 26 roku życia, 68% kobiet.
- 13% uczestników identyfikowało się jako Młody Aktywista
- 27% jako Młody Akcyjny Działacz
- 24% jako Młody Niezwiązany
- 14% rodzice
- 12% nauczyciele
- 9% przedsiębiorcy wspierający młodzież, przedstawiciele samorządu i organizacji pozarządowych
40% uważa, że główna propozycja wartości M-LAB „W M-LAB otwieramy przed tobą przestrzeń dla twojego rozwoju, niezapomnianych wspomnień i znaczących relacji. Odkrywaj, uczestnicz, angażuj się, ciesz unikatowymi doświadczeniami i czuj się dobrze w społeczności pełnej różnorodności” w całości odpowiada ich potrzebom/ potrzebom młodzieży, a 54% że w części.
- Podpropozycja „Tu wspólnie zmieniamy świat i razem przekraczamy bariery w zgranej społeczności młodych aktywistów. Okrywasz nowe możliwości, rozwijasz swój potencjał i wdrażasz swoje pomysły w życie w bezpiecznej, wspierającej przestrzeni.” jest bardzo interesująca dla ponad połowy badanych 54% i uzyskała średnią 3,5 w skali od 1 do 5.
- Podpropozycja „Tu kolekcjonujesz różnorodne i unikatowe doświadczenia. Włączasz się w działania tworzące pozytywne zmiany i inspirujesz innych swoją pasją do społecznego działania.” jest bardzo interesująca dla ponad połowy badanych 56% i uzyskała średnią 3,6 w skali od 1 do 5.
- Podpropozycja „Tu bawisz się po swojemu, z nami. Odkrywasz przestrzeń, w której tworzymy razem w sposób spontaniczny, i gdzie dajemy ci swobodę wyboru i możliwość przełamania schematów i rutyny.” jest bardzo interesująca dla największej grupy badanych 68% i uzyskała średnią 3,9 w skali od 1 do 5.
Elementy oferty najbardziej interesujące dla młodzieży to w kolejności:
- Dawanie młodzieży możliwości wyrażania swoich opinii oraz zgłaszania postulatów (np. organizowanie debat, przestrzeń online do wyważania opinii i dzielenia się pomysłami). 63%
- Rozwijanie atrakcyjnej oferty spędzania czasu wolnego (np. organizowanie wydarzeń rozrywkowych zgodnie z zapotrzebowaniem młodzieży). 62%
- Zapewnienie wsparcia emocjonalnego młodzieży (np. spotkania z coachem, organizacja zajęć pozwalających na odpoczynek i odstresowanie oraz rozwijających umiejętności radzenia sobie z emocjami). 55%
- Ułatwianie młodzieży znalezienia innych skierowanych do nich ofert spędzania czasu wolnego w mieście (internetowa mapa młodzieżowych miejscówek M-BAZA). 44%
- Rozwijanie wolontariatu wśród młodzieży (np. organizowanie akcji charytatywnych, wolontariat w działaniach M-LAB, promocja wolontariatu). 43%
- Udostępnianie miejsca spotkań dla młodych ludzi (udostępnianie lokalu M-LAB na wydarzenia i spotkania młodzieży). 42%
- Rozwijanie kompetencji liderskich wśród młodzieży (np. szkolenia, mentoring, udział w pracach M-LAB, udostępnianie przestrzeni do samodzielnej realizacji swoich pomysłów). 38%
- Ułatwianie współpracy międzypokoleniowej (np. dialog między młodzieżą i seniorami, spotkania w celu poznania wzajemnych potrzeb, wypracowanie wspólnych działań, które połączą ich siły dla uzyskania większego wpływu na decyzje podejmowane przez samorządy lokalne). 37%
- Kontynuowanie projektu Młodzi Ambasadorzy Klimatu (np. realizacja małych działań klimatycznych). 25%
Tematy najbardziej interesujące dla młodzieży to w kolejności:
- Integracja, czas wolny 69%
- Problemy psychiczne nastolatków, samotność, potrzeba integracji 68%
- Zmiany w edukacji 66%
- Prawa dziecka (w mieście, szkole i w domu) 51%
- Działania na rzecz ochrony klimatu 33%
- Dialog międzypokoleniowy 27%
- Partycypacja młodych w Koninie 19%
Najbardziej pożądanymi kanałami, którymi badani chcieliby otrzymywać informacje o działaniach dla młodzieży to w kolejności:
- Facebook 56%
- Instagram 54%
- Tik Tok 42%
- Plakaty w szkołach 42%
- Przez nauczycieli 39%
- Spotkania informacyjne w szkołach 29%
- Strona internetowa stowarzyszenia 27%
- Newsletter 15%